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Smaointe agus machnaimh

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aislingtheach
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  • aislingtheach@livejournal.com
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(Gaeilge aɼ dtúſ/français au centre/english at the end)

Fáilte go dtí an ionaid inaɼ ligim mo ɼaċt amaċ, inaɼ léiɼím feaɼg teiɼipeaċ aguſ inaɼ noċtaím ainṁian tɼéan don ċine daonna, dá ċlaonta iſ atá ſé. Dá ḃaɼɼ ſin, táim ag fealſúnaċt an ċuid is mó den am, agus ſcaoileann ſé an ḃreiſ ṁaċnaiṁ a ḃí bailiṫe agam aɼ feaḋ na blianta.

Faoi ḋeiɼeaḋ, éiɼím le gliondaɼ ó ḃlianta fada foġlamṫa inaɼḃ éigean dom ɼiailḃéas dian a ċuɼ oɼm. Ḃí oɼm gan ḟéileaceánú aguſ gan ſmaointe a ſcríoṁ aɼ cibé aɼ ṫaɼɼaing m'iúl aguſ mo ſpéiſ. Ḃuel, tá a ḟios ag cáċ ní ɼaiḃ iomaċtaí aguſ eaċtɼaí in eaſpa!

D'iompaiġ mé i mo ġníoṁaċtóiɼ go gaɼ i ndiaiḋ do m'imeaċt aſ an gclóiſéad i 1996, ſan am céanna a ɼaiḃ mé ag taḃaiɼt faoi ṁáiſtreaċt in antɼaipeolaíoċt. Iſ aɼ éigean náɼ ṫeip oɼm go glan, óſ ɼud é guɼ ṫaɼɼaing ógántaċt moillte mé. Aɼ áṁaɼaí an tſaoil, d'oibɼiġ mé go dian aguſ go diongḃáilte ſa ndeiɼeaḋ ſa gcaoi guɼ ḃain mé an ċéim amaċ. Ḃí mé cinnte, ag an am, naċ leanfaiḋ mé an léann, aċ ní haṁlaiḋ aɼ ċinn mo ṫaiṫí ġníoṁaċtóɼaċta úɼ é. Ba é an GRIS - eagɼaíoċt iſ cuſpóiɼ léi feaſaċt a ṁúſcailt i leiṫ daoine aeɼiġ ſna ſcoileanna - an ċéad ġɼúpa inaɼ ġlac mé páiɼt. Ḃuel, gaɼ i ndiaiḋ daɼ ṫoſaiġ mé an obaiɼ ḋeonaċ ſa nGRIS, ṫaɼla aṫɼuiṫe taḃaċtaċa ſa ſoċaí ceibeacaċ, aguſ an ſuim poiblí á ṁéadú aɼ ċáſ claontaſta friṫ-homaiġnéaſaiġ ɼoiṁ aeɼiġ óga ſna ſcoileanna. Ḃí deiſ áḃalṁóɼ dom ḃeiṫ i láiṫ an ġníṁ, aguſ ḃeiṫ cleaċtaḋ go géaɼ aɼ ċeiſteanna lgbt ċoṁ maiṫ le dioſcúɼſa a ṫógtaɼ in aġaiḋ áɼ ḃfuaſcailt.

De ṫoiſc m'ḟioſɼaċt intleaċtaċ aguſ an dúil ṁóɼ a ḃí oɼm leanúint aɼ aġaiḋ, ċuaiġ mé ſa léann aɼíſ, ċun céim ḋoċtúɼaċta a ḃaint amaċ i soċeolaíoċt. Ag an am céanna, ḃí mé ag éiɼí níoſ gníoṁaí aguſ ṫosaiġ mé ag obaiɼ in eagɼaíoċt ṗobail, ɼud aɼ ṫug mé deiſ coṁḋála a ċoṁoɼdú. Ba é ba ċuspóiɼ leo feaſaċt a ṁúſcailt aɼ ẛainċeiſteanna a ḃaineann le daoine aeɼiġ iſ le daoine hinimiciġ. Iſ tɼíd na hoibɼe ſin, aguſ tɼíd na maċnaiċ torṫúil aɼ ɼoinn liom daoine éagſúla lenaɼ ṫeagṁaiġ mé, a d'oſcail mo ẛúile aɼ ḟíɼinne an ſcéil faoin gciníoċas. Ba ḃéimneaċ an oſcailt ſin. B'aċɼann an léaɼgaſ ſin ċoṁ maiṫ, ó am go ham, aċ b'an-luaċṁaɼ foſta aɼ fad é. Sin í an ċúiſ a dtugaim an méid ſin táḃaċt do ṫroid in aġaiġ na cóɼaiſ daoiɼſe ina n-iomlán.

Gan tɼáċt aɼ a áiféiſeaċ iſ a ḃfuil ſé dlúṗaiɼtíoċt a iaɼɼaiḋ ó ḋaoine eile nuaiɼ a ḋiúltaimidſe á ṫaḃaiɼt i ndáiɼíɼe do ḋaoine a iaɼɼtaɼ uainnſe í

B'ḟíoɼ fánaíoċt ċɼua ſa díṫɼeaḃ mo léann doċtúɼaċta é. Ṫaɼla diacɼaċta peaɼſanta aċɼannaċa le linn dom ḃeiṫ ag tɼeaḃaḋ ċun cinn ſa bpɼóiſeaſ tɼom ſeo. Cé guɼ móɼ an faoiſeaṁ dom aguſ mé an-ḃɼódúil aſ an léann a ḃeiṫ cɼíoċnaiṫe agam faoi ḋeiɼeaḋ iſ faoi ḋeoiḋ, fanann cneáċa le cneaſú. Aɼ an dea-uaiɼ, tá an cneaſú ſeo i mbun agam aguſ iſ móɼ an cúnaṁ iad na ſmaointe, na maċnaiṁ, aguſ na raċtanna a ligim ſa mblag ſeo agamſa.

Cɼeidim go diongḃáilte go ḃfuil cumaſ aṫruiṫe ſóſialta ann - cé ċoṁ mall iſ atá ſé. Adṁaím guɼ gníoṁ cɼeidiṁ é. Aguſ ní féidiɼ liom é a ẛainṁíniú. ċoṁ maiṫ le ſin, cɼeidim naċ mbainteaɼ amaċ an ḟuaſcailt tɼí ġníoṁaċt na gceannaiɼí go pɼíoṁa, aċ tɼí ċoṁġníoṁaíoċt. Cɼeidim go gcodlaíonn cumaſ gníoṁaċta i mbeagnaċ (nó i n)gaċ éinne. Fiú, tá ſé ina ḋúiſeaċt i go leoɼ daoine gan iad é a ṫaḃaiɼt faoi deaɼa - ſin nó é a ṁeaſ faoina ḟíoɼluaċ.


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Bienvenue dans mon espace de ventilation, de colère thérapeutique et de profonds élans amoureux pour cette humanité pleine de petits et de gros travers! J'y philosophe donc la plupart du temps, laissant aller le trop plein de réflexions que j'ai accumulées à travers les années.

J'émerge - avec joie! - de longues années d'études où j'ai dû m'imposer une discipline intellectuelle fort contraignante. Pas de butinage et de papillonage, pas d'écrits parallèles sur tout ce qui venait m'interpeler. Or Dieu sait que ce ne sont pas les événements et les expériences qui manquaient!

Ma naissance activiste a débuté peu après ma sortie du placard, en 1996, alors que j'étais en train de faire ma maîtrise en anthropologie. Précipitée dans une adolescence décalée, j'ai bien failli la louper! Heureusement, avec beaucoup de ténacité je suis parvenue à la compléter. Je croyais bien ne jamais poursuivre d'études, mais mon expérience activiste émergente en a décidé autrement. Le GRIS, un organisme dont la mission est de démystifier l'homosexualité en milieu scolaire, a été le premier lieu de mon implication. Or, cette implication a correspondu, dans la conjoncture québécoise, avec l'émergence d'une préoccupation publique autour de l'homophobie dans les écoles. J'ai eu l'énorme chance de me retrouver dans le feu de l'action et de me familiariser profondément avec les enjeux LGBT, de même qu'avec les discours de résistance à notre émancipation.

Curiosité intellectuelle oblige et volonté de poursuivre plus loin, j'ai entamé un doctorat en sociologie. Entre-temps j'ai multiplié les implications et ai travaillé dans un organisme communautaire me permettant de coordonner des événements de sensibilisation aux réalités LGBT ainsi qu'à celles des populations immigrantes. C'est à travers des activités du GRIS et de ce second organisme, de même qu'au contact de personnes ayant de riches réflexions à partager que j'ai eu mon éveil quant aux réalités du racisme. Éveil ou réveil foudroyant. Difficile par moments mais combien éclairant et précieux. C'est ce qui m'attache aujourd'hui à combattre les systèmes d'oppression sous ses multiples déclinaisons. En fait, je considère qu'il est ridicule de demander la solidarité d'autrui quand nous refusons de véritablement offrir la nôtre.

Mes études de doctorat ont été une véritable traversée du désert. Des difficultés personnelles sont survenues pendant ce parcours qui se veut déjà éprouvant en soi. Si je suis extrêmement soulagée et fière d'en être arrivée à bout, je dois encore soigner quelques blessures. Fort heureusement, le processus est bien enclenché et les quelques exercices de réflexion et de ventilation que j'effectue sur ce blogue y contribuent.

Je crois profondément, viscéralement au potentiel de transformation sociale - aussi lent soit-il. Oui, c'est un acte de foi. Je ne peux aucunement l'expliquer. Je crois aussi profondément que l'émancipation ne s'obtient pas par le biais de leaders et de figures de proue, mais par l'action collective. Je crois que sommeille en la plupart des gens le potentiel d'être acteurs de changement et de transformation sociale. Et certains le font, sans trop s'en rendre compte - ou en sous-estimant la portée et la valeur de leurs gestes.

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Welcome to my venting and therapeutic ranting space, which also has some room for my deep longings of love for this imperfect humanity. That means I'm going philosophical most of the time, letting out the excess reflections I accumulated over the years.

It is with much joy that I am finally emerging from many years of study, during which I had to submit myself to some harsh intellectual discipline. No butterflying, no random musings, no essays on all of that which was strongly speaking to me were much allowed. And god knows that reflection compelling events and experiences were not missing.

My activist birth took place shortly after I came out as a lesbian in 1996. I was then trying to complete my master's thesis in anthropology, but was sucked into a delayed adolescence that almost jeopardized my studies. Fortunately I held on and succeeded. I then thought I would never take up studies again, but my emerging activist experience has decided differently. The locus of my first involvement was the GRIS, an organization whose mission is to demystify homosexuality in schools. It happened to be so that the timing of my involvement corresponded with homophobia in school becoming a public issue. I had the incredible opportunity to be in the midst of the action and to build an expertise on discourses of resistance to LGBT emancipation.

Intellectual curiosity «oblige», added to my will of applying discipline to my activism, I undertook a doctorate in sociology. In the meantime, I multiplied social involvements and ended up working in a community based organization, giving me the opportunity to coordinate awareness-raising events on LGBT and immigration issues. It is through the GRIS' and this workplace's activities, as well as through people sharing rich insights that I got to gradually wake up onto the realities of racism. A jolting and disturbing wake-up, must I say. It was hard by moments, but extremely enlightening and precious. This is why I now care so much about fighting against diverse oppression systems. Besides, there is something utterly ridiculous in asking for solidarity and social transformation from groups of people who oppress us when we are in turn reluctant to truly give ours to groups we oppress.

My doctoral studies were a painful crossing of the desert. Personal difficulties emerged during a process that already was very demanding in and of itself. If I am indeed extremely relieved and proud to be finished with it, I still need to tend some wounds. Most fortunately, this process has met with good progress - which my occasional venting and reflection exercices on this blog have nurtured.

I hold the most steadfast and deep belief in the *potential* for social change - as slow as it may be - if we do actively work towards it. Yes, it is indeed an act of faith. Something I simply cannot explain. I also strongly believe that emancipation is not achieved through the sole actions of leading figures, but rather through collective action. I believe that the potential to be social change actors lies in most if not all of us. Which some actualize without even being aware of it - underestimating maybe the extent and the value of their actions.

You are welcome to write comments in irish, french, english, spanish or german :D

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